Zdrowe przekąski na diecie

Kilka pomysłów na zdrowe przekąski. Głód czyha, ale gdy zaatakuje warto sięgnąć po coś dobrego dla zdrowia i sylwetki, zamiast chwytać pierwsze lepsze byle co…

Zdrowe przekąski – na wieczór, będąc w trasie, itd, itp

Zaczniemy klasycznie od sera białego.

Chudy twaróg

Doskonale syci, jest więc jak znalazł dla osób na diecie. Kawałek chudego, białego sera to idealny pomysł na niskokaloryczną przekąskę. Jest źródłem m.in. białka i wapnia.

Można zjeść go na słodko, z owocami, odrobiną dobrego miodu, lub nawet dżemu nisko-słodzonego. Tudzież na słono, np. z ogórkiem i koprem.

Szybko i wygodnie, można również zabrać ze sobą w pojemniku.

Mozzarella Light

Chuda wersja włoskiego sera. Sama jest dość smaczna, choć może nie powala, zróbmy więc sobie sałatkę typu Caprese, która jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.

Kroimy Mozzarellę i pomidora w plastry i układamy na przemian. Skraplamy oliwą z oliwek. Do tego odrobina soli i pieprzu, oraz bazylia (nawet suszona). Dodatkowo możemy pokroić w kostkę pełnoziarnistą grzankę.

Pycha!

Orzechy (różne)

Jeśli zdrowe przekąski, to nie może zabraknąć orzechów. Mała garść orzechów to bogactwo witamin i minerałów, a także zdrowych tłuszczów.

Orzechy laskowe | Fot. By Fir0002 at en.wikipedia [GFDL or CC-BY-SA-3.0], from Wikimedia Commons

Orzechy laskowe | Fot. By Fir0002 at en.wikipedia [GFDL or CC-BY-SA-3.0], from Wikimedia Commons

Mogą to być różne orzechy – włoskie, nerkowce, laskowe, ziemne (ale prażone np. Felix, dostępne w Kauflandzie, bez soli, nie smażone na oleju).

Mogą też być migdały, mieszanka studencka, a alternatywnie – masło orzechowe.

Chrupkie pieczywo

To kolejny pomysł na szybką i zdrową przekąskę. Mowa o produktach firm takich jak Sonko lub Wasa. Takie pieczywo dobrze syci – zawiera sporo błonnika.

Ogórki kiszone

Coś dla amatorów mniej słodkich przekąsek. Kiszony ogórek (podobnie jak np. jogurt naturalny), to doskonałe źródło bakterii probiotycznych, które wspomagają pracę układu pokarmowego.

Zdecydowanie jego zastosowanie jest nie tylko przy wódce. Ogórek jest lekkostrawny, a w dodatku jest to doskonałe źródło witaminy C!

Świeży ananas

Uwielbiam ananasy. Kilka plasterków dojrzałego ananasa pachnie i smakuje znakomicie, i dobrze syci. To zdrowa przekąska, pełna witamin B6, wit. C, manganu i miedzi.

Plastry świeżego ananasa to pyszna i zdrowa przekąska

Plastry świeżego ananasa to pyszna i zdrowa przekąska

Ziarna słonecznika

Te niepozorne ziarenka są cennym źródłem białka roślinnego i zdrowych tłuszczów. Jedzenie pestek słonecznika obniża poziom cholesterolu. Zawierają magnez, cynk i witaminę E.

Inne owoce, jak maliny, jagody czy jabłka, lub gęste soki z owoców (bez dodatków) również mogą stanowić dobrą przekąskę. Przemawia za nimi niskie IG, smak oraz bogactwo antyoksydantów.

I na koniec coś extra

Niektórzy przepadają za słodyczami, i to jest ich główny problem z dietą. Choć tutaj mogą pomóc produkty zero kcal, lub batony białkowe.

Inni, w tym ja, wolą coś słonego. Oczywiście tak samo jak słodyczy, trzeba unikać przekąsek typu chipsy itp. Tutaj mamy jednak interesującą nowość – chipsy białkowe!

Świetny smak i rozsądny skład to nie wszystko – paczka dostarcza aż 20g białka!

Do poczytania:

http://life-in-the-gym.pl/zdrowe-chipsy-bialkowe.html

Zdrowe przekąski – podsumowanie

Kilka zdrowych pomysłów na opanowanie dopadającego nas głodu, bez fast-foodów, słodyczy ani chipsów – no może nie licząc tych białkowych :-).

A jakie Wy macie pomysły na zdrowe przekąski?

Smacznego!

 


Na co dzień związany z branżą IT – programista z wieloletnim doświadczeniem i początkujący bloger. A oprócz tego posiadam ogromne zamiłowanie do sportów siłowych i sylwetkowych oraz ogólnie zdrowego stylu życia. Nie jestem tylko teoretykiem – sam praktykuję od wielu lat. I staram się zachęcać innych 😉

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Skype Xing 

  • Dawid Ryżlak

    Ja zawsze ma a to w plecaku albo w samochodzie pod ręką albo jakiś owoc, albo batona proteinowego. Ze względu, iż unikam węgli to często kupuję Proteinissimo – reduced in carbs Scitec’a bo ma mało węgli, ok 10g białka i dużo błonnika przez co zapycha mnie na dłuższy czas:) polecam