Miód – płynne złoto, dobre na wszystko

Miód (ten prawdziwy, nie kombinowany) to coś wspaniałego. I nie chodzi tylko o smak.

Miód

Są różne rodzaje miodu, np. wielokwiatowy, akacjowy, ciemny miód gryczany, lipowy i inne.

Fakt, trzeba mieć na uwadze kcal oraz cukry. Mimo to miód pszczeli jest fantastycznym produktem. Chodzi oczywiście o „dobry” miód, czyli nie mieszany z niczym. Najlepiej nasz krajowy. W żadnym razie nie sięgajmy natomiast po rozpuszczone cukry, czyli paskudztwo zwane miodem sztucznym. Takie coś nie posiada pozytywnych właściwości, o których dziś mowa.

Problemem jest mieszanie dobrego miodu z kiepskim, tanim, np. Chińskim miodem. Ponadto, aby je wymieszać, należy je podgrzać, przez co już traci się na jakości. Wysoka temperatura niszczy sporo prozdrowotnych cech miodu. Niestety jak zawsze chodzi o $$$. Patrzmy co wybieramy, płacimy za jakość.

Sprawdzajmy informacje o pochodzeniu. Informacja jak poniżej:

Mieszanka miodów pochodzących z państw członkowskich UE

to prawdopodobnie nasz dobry miód, natomiast:

Mieszanka miodów pochodzących z państw członkowskich UE i spoza UE

sugeruje już mieszaninę miodu z czymś miodo-podobnym z zagranicy.

Miód | Fot. Wikimedia Commons

Miód | Fot. Wikimedia Commons

Miód powinien być przechowywany szczelnie, nie lubi kontaktu z metalem.

Należy także pamiętać, aby nie podgrzewać go powyżej 40 stopni, tym bardziej nie rozpuszczać we wrzątku. To samo zresztą dotyczy cytryny. Jej sok do świetne źródło witaminy C, którą jednak skutecznie zabijemy we wrzątku.

Właściwości miodu

Głównym składnikiem miodu są cukry glukoza i fruktoza, a także maltoza. W miodzie znajdują się też kwasy organiczne i olejki eteryczne, które nadają mu odpowiedni smak.

Miodem można leczyć chore gardło, kaszel, smarować rany, otarcia czy też poparzenia. Warto go spożywać w okresach rozdrażnienia i narażenia na stres.

Dla osób ćwiczących może być także źródłem energii, zwłaszcza z samego rana lub po intensywnym treningu. Pozwala odbudować glikogen wątrobowy i mięśniowy.

W miodzie znajdziemy także sporo minerałów: wapń, żelazo, fosfor, magnez, potas, chrom, mangan, jod, oraz witamin.

Zasoby:

http://www.ofeminin.pl/dolegliwosci-choroby/wlasciwosci-miodu-s599767.html

Podsumowanie

Pamiętajmy. O jakości miodu, który wybieramy, pamiętajmy o kaloriach. Ale przede wszystkim pamiętajmy że miód jest produktem wręcz magicznym.


Na co dzień związany z branżą IT – programista z wieloletnim doświadczeniem i początkujący bloger. A oprócz tego posiadam ogromne zamiłowanie do sportów siłowych i sylwetkowych oraz ogólnie zdrowego stylu życia. Nie jestem tylko teoretykiem – sam praktykuję od wielu lat. I staram się zachęcać innych 😉

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Skype Xing