Jak schudnąć z brzucha i ud?

Odwieczne i powracające pytanie. A może inne – jak schudnąć z „boczków”? Rozwiązanie sprowadza się w gruncie rzeczy do tego samego.

Nie może tu zabraknąć wpisów dla kobiet. A te jakże często zmagają się z takimi pytaniami.

A zatem jak schudnąć z brzucha i ud?

To tak nie działa – nie ma miejscowego spalania tłuszczu. Pytanie jest dobre, choć mogło by być tu sformułowane inaczej, a konkretnie „jak spalić tłuszcz w ogóle”? I właśnie od tego trzeba zacząć.

Liczą się konkrety i efekty, jednak wpierw trzeba sięgnąć do podstaw:

http://life-in-the-gym.pl/podstawy-redukcji-tkanki-tluszczowej.html

Szczególnie jeśli jesteśmy laikami! Natomiast jeżeli już się odchudzamy, stosujemy choćby niektóre z dobrych zasad żywieniowych i ćwiczymy, jesteśmy na dobrej drodze.

Jeśli jednak i w tym przypadku pojawia się jakże boląca kwestia: „jak schudnąć z brzucha / ud”, to musimy ponownie przejrzeć podstawy i zrewidować nasz sposób ożywiania, treningu czy nawet suplementacji.

Photo by www.localfitness.com.au, via Wikimedia Commons

Photo by www.localfitness.com.au, via Wikimedia Commons

Dopiero gdy wyeliminujemy główne błędy, które to mogą być przyczyną kiepskich efektów naszych zmagań, możemy skutecznie iść dalej.

Czego jeszcze potrzebujemy?

Cierpliwości / wytrwałości. To oraz trzymanie się fundamentalnych zasad jest drogą do osiągnięcia celu. To, a nie żadne cuda, „szybkie” metody czy „diety” nie wiadomo skąd. My po prostu musimy postawić sobie cel i motywować się do jego osiągnięcia, nawet w przypadku niepowodzeń!

Może jakiś szarlatan zaproponuje dietę dopasowaną do faz księżyca lub koloru włosów …

Tymczasem grunt to zidentyfikować złe nawyki i zastąpić je dobrymi.

Rzeczy na NIE:

– wysokokaloryczna i niezdrowa dieta

– brak ruchu

– używki

– stres i zbyt mała ilość snu!

Rzeczy na TAK:

– wyeliminować niezdrowe, wysoko przetworzone produkty, zastąpić węglowodany proste złożonymi (a zatem żadnych fast-foodów, słodyczy, itp)

– spożywać „dobre” tłuszcze

– dodać więcej ruchu; sport to zdrowie – starajmy się wykonywać zarówno ćwiczenia siłowe, jak i aerobowe

– odpowiednia regeneracja organizmu

– więcej białka

– więcej warzyw i produktów bogatych w błonnik

To wszystko uwieńczy oczyszczanie i odkwaszanie organizmu.

Osoby bardziej zaawansowane mogą rozważyć reduktory tłuszczu, które mogą bardzo pomóc, jednak pamiętajmy że wciąż to my (a nie pigułki) musimy zrobić „robotę”.

Jak widzimy kluczowe kwestie mają zastosowanie uniwersalne, dlatego pytanie „jak schudnąć z brzucha” czy też z ud w gruncie rzeczy sprowadza się do tego samego. Gdy ktoś spyta „jak schudnąć z pleców” również można odesłać go (ją) do tego artykułu.

Pozostaje jeszcze kwestia modelowania partii które nas interesują. Tutaj też warto wziąć pod uwagę ćwiczenia wpływające na możliwie dużo partii naszego ciała. Same robienie przysiadów czy brzuszków z myślą że skutecznie odchudzimy daną partię to nonsens.

Trening

Ruch i aktywność! Wspomniane ćwiczenia siłowe powinniśmy uzupełnić aerobowymi. Możemy iść na siłownię, na fitness, lub spróbować czegoś innego.

Z obserwacji wiem że znakomite efekty może dać CrossFit, albo specjalnie skomponowane treningi Pani Ewy. Jest to jednak znacznie większy wysiłek, niże może na początku wyglądać! Dlatego musimy dobrać trening do swojego poziomu zaawansowania; kondycji i stanu zdrowia.

Warto obok diety znaleźć dla siebie odpowiedni zestaw / rodzaj treningu i stosować go, aby ujędrniać ciało. Tym samym dopniemy wszystko na ostatni guzik. Unikniemy dzięki temu przykrego efektu, tzw. „skinny fat” – nie ryzykujmy że nawet po spaleniu sporej ilość tłuszczu, nadal wszystko będzie „wisieć”. Tak skomponowane, czasem nawet dość skomplikowane ćwiczenia, również wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej.

A na koniec: unikajmy mitów

Żadnych mitów i dziwacznych metod. Dziś łatwo o dostęp do informacji, bazujmy zatem na rzetelnych konkretach. Nie trudno też o osoby (choćby na naszej siłowni), które mogą nam fachowo doradzić.

Unikajmy więc mitów i opinii pochodzących właściwie nie wiadomo skąd. Przykładem może być „nie jedz po 18” … bez komentarza.

Więcej o mitach:

http://potreningu.pl/articles/1697/szesc-mitow-na-temat-skutecznej-redukcji-tluszczu

Podsumowanie

Mam nadzieję że udało się zebrać w jednym miejscu informacje na temat tego, jak schudnąć z brzucha / ud / czegokolwiek.

Z pewnością chodzi o coś więcej niż tygodniowa dieta cud. Chodzi raczej o wyrobienie dobrych nawyków i trzymanie się ich.

Nie chodzi o to, aby zrobić 100 brzuszków czy 200 przysiadów. Wtedy nie spalamy tłuszczu z tego obszaru. No może minimalnie, ale to od samego wysiłku, a nie od tego że to akurat takie a nie inne ćwiczenie.

Ćwicząc dane partie, ćwiczymy jej mięśnie. Możemy polepszyć wygląd tej partii. Sam tłuszcz natomiast to bezkształtna, zwisająca, w większości nic nie warta masa, której to nie rusza. Dlatego musimy podejść do tego jak należy.

Powodzenia!


Na co dzień związany z branżą IT – programista z wieloletnim doświadczeniem i początkujący bloger. A oprócz tego posiadam ogromne zamiłowanie do sportów siłowych i sylwetkowych oraz ogólnie zdrowego stylu życia. Nie jestem tylko teoretykiem – sam praktykuję od wielu lat. I staram się zachęcać innych 😉

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Skype Xing