Jak poprawić apetyt i zwiększyć masę?

Jedni walczą z nadwagą i zbyt dużym apetytem. Z kolei inni mają z tym problem i zastanawiają się, jak poprawić apetyt i tym samym zwiększyć masę …

Jak poprawić apetyt?

Taki dylemat ma wiele osób, szczupłych, którym ciężko jest przybierać na wadze. Szczególnie gdy zabierają się za ćwiczenia i chciałby zwiększyć masę ciała oraz siłe.

Często na przeszkodzie stoi właśnie mały apetyt. Eat big to get bit. A skoro spożywamy zdecydowanie za mało składników odżywczych i kalorii, nie będzie mowy o przyrostach.

Co zatem na zwiększenie apetytu, a docelowo także zwiększenie wagi?

Oto kilka wskazówek, co może pomóc nam pobudzić apetyt.

1. Intensywny trening. To wzmaga apetyt – nasz metabolizm dostaje kopa. Mięśnie, które chcą się regenerować i rosnąć chcą jeść! Musimy je odżywić. Trening siłowy i ogólnie zwiększenie aktywności to podstawowy krok z kierunku zwiększenia apetytu, a dalej także masy.

2. Więcej płynów i błonnika. Wpłynie to na trawienie; żołądek i jego pracę, a nawet pojemność.

3. Ruch i przebywanie na świeżym powietrzu. Oczywiście w miarę możliwości. To potrafi zaostrzyć apetyt.

Eat BIG to get BIG

Eat BIG to get BIG

4. Zróżnicowana dieta. Starajmy się urozmaicać jadłospis, aby uniknąć monotonii. Aby nasz organizm chciał więcej! Dodatkowo używaj różnych przypraw, pieprz, sól, oregano, papryka ostra – one wiedzą jak poprawić apetyt.

5. Pij ciepłe napoje. Herbata, kawa po posiłku, szczególnie rano (uwaga – zbyt dużo / zbyt mocna kawa raczej wpłynie tłumiąco na apetyt). Coś co rozgrzewa nas od środka i pobudza metabolizm. Dodatkowo można zakupić siemię lniane. Można wsypać łyżeczkę do kubka z ciepłą wodą i pić, lub po prostu jako dodatek do owsianki na śniadanie.

6. B-complex czyli zestaw witamin w grupy B. Rozwiniemy ten temat za chwilę.

Co jeszcze? Można spróbować jeszcze dodatkowych metod

Małe ilości alkoholu (mowa o odrobinie piwa lub wina od czasu do czasu) mogą wpłynąć na zwiększenie naszego apetytu.

Oglądanie zdjęć (w książkach, czasopismach, w Internecie) różnych dobrych potrwa i posiłków. Oczy widzą, żołądek głodnieje. Gdy mamy czas i możliwość można obejrzeć jakiś program kulinarny w TV.

Żryj to i łap masę!!!

Żryj to i łap masę!!!

Podbicie insuliny węglowodanami prostymi (fast carbs) to bardziej radykalny sposób, i generalnie powinno się tego unikać. Jednak w przypadku osób szczupłych, chcących zwiększyć masę, może to być pomocne, przynajmniej od czasu do czasu. Rosnący poziom insuliny potrafi nieźle zwiększyć apetyt. Grunt to nie przesadzać z tym i nie przyzwyczajać do tego organizmu. Poza tym za jakiś czas możemy chcieć się wyrzeźbić, a wtedy należy czegoś takiego zdecydowanie unikać.

Piołun to Old School. Wywar z piołunu był dawniej popularny. Męczono nim dzieci, które nie chciały jeść. Sam do dziś pamiętam tę gorycz…

Gdy już tak wymieniamy, jest jeszcze jedna kwestia, o której uczciwe jest wspomnieć.

Anaboliki. Jak by nie patrzeć przyjmowanie tego typu środków przez osoby ćwiczące, znacząco zwiększa ich apetyt. To cała układanka, w której następuje zwiększenie siły oraz masy.

Oczywiście nie zachęcamy do stosowania tego typu środków! Może pozostańmy o środkach dostępnych legalnie – suplementach, które mogą pomóc nam zwiększyć apetyt, jak i substancjach o działaniu anabolicznych, ale bezpiecznych i dostępnych legalnie.

Trec Nutrition Dibencozide Force | Fot. trec.pl

Trec Nutrition Dibencozide Force | Fot. trec.pl

Czynniki hamujące apetyt, których w miarę możliwości powinniśmy unikać, to przede wszystkim stres. Nie ważna jest jego geneza. Stres to stres i działa destrukcyjnie nie tylko na żołądek, ale na cały organizm.

Inne czynniki to np. papierosy i substancje pobudzające, również wspomniana kawa, jeśli jej nadużywamy.

Jak poprawić apetyt – suplementacja

Suplementacja oparta o witaminy z grupy B może skutecznie wpłynąć na poprawę apetytu. Związki te bardzo silnie oddziałują na wszelkiego rodzaju przemiany metaboliczne związane z białkami, węglowodanami oraz tłuszczami.

Taka suplementacja to w efekcie energia, koncentracja i efektywny metabolizm. To pełne wykorzystanie składników odżywczych!

Przykładowym suplementem tego typu jest Trec – Vit. B Complex – najwyższej jakości kompozycja najważniejszych witamin z grupy B oraz aktywatorów metabolicznych, które wspomagają wchłanianie i efektywne wykorzystanie wszystkich składników pożywienia.

Dibencozide to kolejna substancja znana jako środek na poprawę apetytu.

Jest to specjalistyczny suplement uzupełniający dietę w witaminę B12, w formie jej aktywnego koenzymu (5′-deoksyadenozylokobalaminy).

Jest to zaawansowany aktywator, który zwiększa potencjał anaboliczny organizmu i pełni niezwykle istotne funkcje dotyczące regulacji metabolizmu.

Dibencozide nasila przemiany metaboliczne białek, tłuszczów i węglowodanów, co pośrednio przyczynia się do zwiększenia łaknienia oraz przyspiesza budowanie masy i siły mięśniowej. Po intensywnym wysiłku łagodzi objawy zmęczenia.

Środek jest legalny, bezpieczny i efektywny, zarówno dla kobiet i mężczyzn.

Polecane produkty tego typu:

Megabol – Dibencozide Magnum

Trec – Dibencozide Force

ActivLab – Dibencozide B-Complex

Jeśli szukamy bardziej złożonego suplementu, warto rzucić okiem na Black Hole firmy Controlled Labs.

Controlled Labs Black Hole

Controlled Labs Black Hole

Jest to produkt o bardziej złożonym składzie, stworzony z myślą o osobach mających problemy z apetytem. Więcej informacji tutaj:

Controlled Labs – Black Hole

Całość zakończymy punktem dot. legalnych substancji o działaniu anabolicznym. Chodzi o suplementy bazujące na kreatynie, bądź wpływających na zwiększenie poziomu testosteronu własnego. Więcej informacji w Encyklopedii Suplementów Diety.

Jeśli wywołamy w organizmie zwiększenie stanu anabolicznego, naturalną koleją rzeczy będzie zwiększenie apetytu.

Jak poprawić apetyt – podsumowanie

Ten artykuł z pewnością nie dotyczy osób odchudzających się. Jest jednak wiele osób, które mają spory problem z apetytem. A niestety – musimy jeść, odżywiać nasze ciało i umysł. Brak jedzenia to brak energii i siły, który dodatkowo może prowadzić do niedoborów substancji odżywczych i dalszych problemów.

Nie ma jednak problemu – jeśli naprawdę chcemy, to bierzmy się do dzieła. Możemy zwiększyć nasz apetyt, rozwijać masę mięśniową i ogólną formę naszego ciała. Pomysłów na to, jak zwiększyć apetyt przestawiliśmy tutaj mam nadzieję dość.

Poza tym… jedzenie to przyjemność!

Smacznego!


Ciemna strona mocy – wpisy gościnne

  • Dawid Ryżlak

    A ja wolę walnąć mocno kalorycznego gainera na zdobycie masy:) nie tylko dobrze smakuje, ale ma dobrą cenę i mega dużo kcal w porcji, którą można wypić od razu po treningu i o każdej porze dnia:) A że uważam aby się nie otłuścić to stosuję odżywki raczej bliższe bulk’om tzw. czyli o mniej więcej równej proporcji białka i węgli. Aktualnie jest to Jumbo Hardcore ze względu na cenę oraz jakość i smak:) jedna porcja to 530 kcal z dodatkami takimi jak kreatyna, aminokwasy itp. Bardzo dobre i masa na prawdę szybko idzie:) Polecam!

  • Kinga Zielińska

    Mam chłopaka, który jest typowym chucherkiem ;p zabrał się właśnie za treningi i dietę, i jest mocno zdeterminowany, żeby nabrać masy mięśniowej i siły 😉 czy to prawda, co piszą tutaj http://trenujnamase.pl/zawsze-byles-szczuply-oto-jak-przybrac-na-masie że jeśli chce się zbudować masę mięśniową, to trzeba ćwiczyć na wolnych ciężarach, a nie maszynach?

    • To nie dogmat, ale faktycznie bardzo duży w tym prawdy. Na maszynach da się osiągnąć jakiś poziom rezultatów, szczególnie gdy się zaczyna, ale nie powinno brakować ćwiczeń wolnymi ciężarami, ćwiczeń podstawowych tj przysiad ze sztangą, wyciskanie sztangi leżąc (oraz stojąc), martwy ciąg. Żadna wymyślna maszyna nigdy w pełni nie zastąpi tych ćwiczeń ^^