Autor Wątek: Ograniczanie łaknienia na słodkie i inne jedzenie  (Przeczytany 159 razy)

Fitmaster

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
Ograniczanie łaknienia na słodkie i inne jedzenie
« dnia: Sierpień 30, 2017, 08:55:56 pm »
Na pewno podczas redukcji dużo osób ma problemy z podjadaniem, z wiecznym głodem, z ochotą na słodkie/słone/fast foody/junk food itp. Związane jest to oczywiście z nadwyżką energetyczną i deficytem kcal oraz tym, że podczas redukcji po prostu nie da się jeść niektórych rzeczy takich jak cukry, produkty przetworzone itp. Jest wiele sposobów aby sobie jakoś z tym poradzić:

- pić dużo wody, która wypełnia żołądek i gasi pierwszy głód
- jeść dużo warzyw i owoców bogatych między innymi w błonnik, który też pomoże zapełnić żołądek
- sport - wyrzut endorfin podczas ciężkiego treningu pomoże złagodzić chęć na jedzenie
- kawa dla niektórych także pomaga przezwyciężyć uczucie głodu
- znaleźć sobie zajęcie/hobby tak aby mieć czymś zajętą głowę i ręce i nie myśleć o jedzeniu
- wysypiać się! często jak jesteśmy niewyspani to nie myślimy racjonalnie i jemy co popadnie
- uważać z alkoholem, a najlepiej zaprzestać pić, na niektórych po prostu działa jak płachta na byka i wzmaga tylko apetyt (np piwo)

Inne opcje to np:
- zastąpienie fast foodów tymi własnej roboty, domowa tortilla, hamburger czy pizza wcale nie są trudne do zrobienia
- zastąpienie cukru słodzikami - stewia, ertyrol itp
- czasami pomaga coca-cola lub pepsi zero (wiem, że to nie jest dobre rozwiązanie, ale jak głod na słodkie mocno złapie to taki napój może pomóc bo dodatkowo jest gazowany i zapełni żołądek
- cheat meal raz na tydzień lub 2 tygodnie - tutaj zależy jak daleko jesteśmy w redukcji i czy czasem z jednym cheatem nie popłyniemy dalej...

Suplementy
- błonnik (tu polecam Glukomannan, np. produkt Top Shape Scitec) pozwala zapełnić żołądek w bardzo szybki sposób i potem po prostu fizycznie nie możemy zjeść bo czujemy, że "pękniemy", a glukomannan super się tu sprawdza, bo po prostu pęcznieje w żołądku
- witaminy i minerały, w tym także magnez i chrom, które pozwalają walczyć z apetytem na słodkie
- gymnema sylwestre
- hca
- ocet jabłkowy lub winny (z wodą przed posiłkiem, na pusty żołądek)
- woda z cytryną

Tyle bynajmniej rad ode mnie. Wprowadzić je wcale nie jest trudno, a na pewno pomogą;)

Forum kulturystyczne - siłownia - dieta - trening

Ograniczanie łaknienia na słodkie i inne jedzenie
« dnia: Sierpień 30, 2017, 08:55:56 pm »

Muscleman

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Big muscle all time
    • Zobacz profil
Odp: Ograniczanie łaknienia na słodkie i inne jedzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2017, 11:12:35 am »
Dodałbym tu jeszcze najważniejsze - nie myśleć o jedzeniu! :P