<= Powrót do strony głównej Encyklopedii Suplementów

Zastosowania: źródło protein, masa, rzeźba, regeneracja, odchudzanie

WPC (Whey Protein Contenctrate) czyli koncentrat białek serwatkowych to podstawowy, najpopularniejszy rodzaj białka stosowany jako składnik odżywek białkowych, gainerów, a także batonów białkowych i produktów typu MRP (zamiennik posiłku). Pozyskiwane jest z mleka (serwatki) w procesie mikro-filtracji lub ultrafiltracji.

To źródło białka jest bardzo chętnie wybierane przez sportowców różnych dyscyplin, zwłaszcza iż posiada ono znakomity stosunek wysokiej wartości biologicznej do ceny.

WPC cechuje się wysoką zawartością aminokwasów rozgałęzionych BCAA oraz lizyny. Posiada wysoką wartość biologiczną (BV = 104), jest łatwo przyswajalne. Czas trawienia to około 2-4h. Jest on dłuższy niż w przypadku WPI, jednak krótszy niż w przypadku kazeiny.

Zwykle nie powoduje kłopotów trawiennych. Może je powodować laktoza, która występuje w mleku, oraz w śladowych ilościach w odżywkach białkowych. Stąd też można spotkać odżywki, które niwelują problem laktozy, ponieważ posiadają w składzie dodatek w postaci enzymu – laktazy, który odpowiada za trawienie laktozy.

Odżywka białkowa | Fot. optimalperformance.com

Odżywka białkowa | Fot. optimalperformance.com

Dobrej jakości odżywka białkowa typu WPC charakteryzuje się doskonałą czystością, niską zawartością tłuszczu i laktozy, oraz bardzo dobrą rozpuszczalnością. Zawartość białka w odżywce tego typu wynosi zwykle około 80%. Obecnie również smaki są bardzo dobrze dopracowane. WPC to szybki i względnie niedrogi sposób na dostarczenie niezbędnych aminokwasów do naszych mięśni.

Cechy WPC:

– Znakomite do budowy masy mięśniowej, jak i na cyklach redukcji tkanki tłuszczowej

– Doskonały profil aminokwasowy, wysoka zawartość BCAA

– Szybsza regeneracja

– Większa odporność systemu immunologicznego organizmu

– Działanie antykataboliczne

– Bardzo wysoka przyswajalność

WPC

Koncentrat białek serwatkowych oraz izolat w jednej odżywce białkowej | Fot. eu.olimp-supplements.com

WPC zalecane jest sportowcom wszystkich dyscyplin, na poziomie zarówno wyczynowym, jak i amatorskim. Przydatne zwłaszcza osobom uprawiającym sporty siłowe i sylwetkowe, jako uzupełnienie diety w wysokojakościowe białko. WPC przydaje się zawsze i wszędzie, również na redukcji, a także osobom o dużej aktywności fizycznej.

Dawkowanie WPC wedle indywidualnych potrzeb. Zwykle stosuje się 30 do 90g dziennie. Rano / w ciągu dnia, około treningowo.

Polecane produkty z kategorii WPC (koncentrat białek serwatkowych)

Trec – Perfect Whey Protein

Fitness Authority – Whey Protein

Scitec nutrition – 100% Whey Protein

4+ Nutrition – WHEY+

Trec – Whey 100

Myprotein – Impact Whey Protein

Scitec nutrition – 100% Whey Protein Superb

Fitness Authority – Whey Protein

BioTech USA – Protein Express

Iron Horse – Supreme Whey

Syntrax – Whey Shake

Trec – Whey Pump X-Treme

Scitec nutrition – Whey Blast

SFD – Wpc Protein Plus

Ostrovit – Standard WPC 80.eu

ALLNUTRITION – Whey Protein

Megabol – Just Whey

Peak – Whey Protein

ActivLab – All Day Protein + EAA

Olimp – Natural 100% Whey Protein Concentrate

Zobacz także:

WPH

WPI

Jaka jest różnica między WPC a WPI? WPC vs WPI vs WPH

<= Powrót do strony głównej Encyklopedii Suplementów