<= Powrót do strony głównej Encyklopedii Suplementów

Zastosowania: Pamięć i koncentracja, odporność, odchudzanie, zdrowie

Lecytyna to związek należący do grupy tłuszczów złożonych – fosfolipidów. Składa się głównie z witamin z grupy B, kwasu fosforowego, choliny, kwasu linolowego i inozytolu. Lecytyna zawiera wszystkie fosforany, które naturalnie znajdują się w membranach komórkowych. Oddziaływanie lecytyny jest bardzo szerokie: buduje komórki naszego ciała, wpływa na układ nerwowy, krwionośny, hormonalny oraz ruchowy.

Lecytyna korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu krwionośnego – pomaga optymalizować profil lipidowy krwi, a także bierze udział w regulowaniu metabolizmu tłuszczu. Zauważalny jest korzystny wpływ lecytyny na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego (m.in. jako źródło choliny – prekursora neuroprzekaźnika acetylocholiny). Lecytyna korzystnie wpływa również na funkcjonowanie wątroby.

Związek ten wykorzystywany jest także w przemyśle spożywczym, ze względu na zdolność do emulgowania tłuszczów.

Lecytyna - suplement diety

Lecytyna – suplement diety

Przyjmowanie lecytyny wskazane jest szczególnie:

– dla poprawy pamięci i koncentracji

– w stanach napięcia nerwowego

– w okresach rekonwalescencji

– w stanach ogólnego wyczerpania

– dla lepszej wydolności mięśni i ich regeneracji

– dla wspierania przemiany materii

– w celu opóźniania procesów starzenia

– walki z toksynami

Suplementacja lecytyny celem uzupełnienia ewentualnych niedoborów może przyczynić się do poprawy zdolności kojarzenia, uczenia się – koncentracji oraz zapamiętywania. Oprócz tego lecytyna pomaga w walce z miażdżycą, nadciśnieniem, zaburzeniami pamięci, a także obniża poziom złego cholesterolu na korzyść dobrego (HDL). Dodatkowo chroni wątrobę i wspomaga przyswajanie witamin przez organizm.

Źródła lecytyny

Gdzie znajdziemy lecytynę? Dobrym jej źródłem są nasiona roślina strączkowych (soja, fasola), żółtka jaj, rzepak, orzechy ziemne i włoskie, kiełki pszenicy.

Lecytyna wchodzi również w skład odżywek oraz suplementów diety wspomagających pracę układu nerwowego i krwionośnego, bądź też działających ochronnie na wątrobę.

Dawkowanie w suplementacji jest różne – 1 do 10g na dobę (lub więcej, zależnie od przypadku).

Polecane produkty z kategorii Lecytyna

Olimp – Gold Lecytyna 1200 – 60kap

Scitec nutrition – Lecithin – 100kap

Medicaline – Lecytyna Medica 1200 mg – 60 kap

Vitalmax – Lecitin – 200g

Now – Lecithin – 100softgels

BioTech USA – Super Fat Burner – 120tab (reduktor tłuszczu)

Olimp – Sojavit 85 – 700g (Białko roślinne)

Body Attack – Body Attack – Carb Control – 100g (baton proteinowy)

Swanson – Lecytyna – 180kap

Swanson – Royal Jelly – 100kap

Universal Nutrition – Animal Omega – 30 saszetek

BioTech USA – Ginkgo Biloba+Lecithin – 90kap

BioTech USA – Lecithin – 55kap

Zobacz także:

Lecytyny – Wikipedia

Koncentracja i możliwości umysłowe. Naturalny boost możliwości

Encyklopedia suplementów: Żeń-szeń

Encyklopedia suplementów: L-Tyrozyna

Kawa i kofeina! Pozytywne i negatywne działanie kawy. Kawa a siłownia

<= Powrót do strony głównej Encyklopedii Suplementów